sreda, 05. oktober 2011

Ne-stresni klepet med tolmači

* Vem, prepozno prihaja tole poročilo, vendar kot pravijo: Bolje pozno, kot nikoli ..


Predprejšnjo soboto popoldne (oziroma zvečer po tokijskem času) se je na omrežju Twitter zbrala pisana druščina tolmačev in v sproščenem vzdušju klepetala o stresu. Stisniti svojo misel v 140 znakov seveda ni mačji kašelj, vendar se da in na koncu celo ugotoviš, da je prav zabavno. Še bolj kot to, tovrstni klepeti so izjemna priložnost, da se tolmači povežemo med seboj, si delimo izkušnje, misli in se medsebojno spodbujamo. Tako se vzpsotavlja omrežje, ki nas kljub svoji virtualni naravi povezuje in združuje v posebno skupino.Prav tako se lahko ob takšnem virtualnem druženju naučimo marsikaj novega, in denimo iz prve roke slišimo, v kakšnih razmerah delajo drugod po svetu.

Strinjali smo se, da je tolmaški poklic - če poenostavim - poln stresa, ki pa ne prihaja od zunaj, ampak gre bolj za naš notranji odziv na zunanje dražljaje. Seveda se to dojemanje razlikuje od tolmača do tolmača, za nekatere so bolj stresne priprave na tolmačenje, ko ne veš, kaj točno te čaka, ali pa ne uspeš dobiti (dovolj) gradiva in se potem po lastni presoji (bolj ali manj temeljito) pripraviš na dogodek, za druge pa je veliko bolj stresno samo tolmačenje, kar pogosto otežujejo tehnične motnje, slaba akustika v prostoru ali celo čudno pogledovanje poslušalcev proti kabini in tolmačem.
Seveda pa se tolmači zavedamo, da nismo tako zelo posebni oz. da vsak poklic s seboj prinese svoje vrste stres, dejstvo pa je, da je stres neločljivo povezan z našim delom, zato se moramo tolmači znati dobro spopadati z njim. Sogovornice so poudarjale pomen dihalnih tehnik za ponovno vzpostavitev koncentracije in osredotočenosti na izvirni govor, tudi takrat ko gredo stvari po svoje (beri: narobe). Prav vsi pa smo se strinjali, da je za zagotavljanje ravnovesja in uravnavanje duševnega in fizičnega počutja bistveno, da imamo tolmači (in verjetno vsi drugi poklici) polno življenje tudi izven delovnega časa, po možnosti s čim več dejavnostmi, ki nas sproščajo in razvedrijo (od plesa do kuhanja in druženja s prijatelji). Ključno vlogo ima tudi telesna vadba, pri čemer je kar nekaj udeleženk izpostavilo izvajanje joge, saj ta ne krepi le telesa, ampak predvsem duha, prek meditacije in pravilnega dihanja hitreje najdemo stik s sabo in se znamo tudi pozneje med delom hitreje umiriti, tudi ko pride do potencialno stresnih dogodkov.

To je torej kratek povzetek drugega Twitter klepeta o stresu, transkripcijo najdete tu, še en komentar udeleženke pa si lahko preberete na tem blogu. Seveda pa je to soboto, 8.10., na vrsti že nova tema, in sicer Tolmačenje in tehnologija. Videoposnetek in izhodiščne točke za pogovor najdete tukaj.

Ni komentarjev:

Objavite komentar